Een jaartraject voor startende leraren & zij-instromers

Er is bijna niets leukers dan het draaien van je eigen klas. Maar… er kan ook veel gebeuren waardoor je onzeker wordt of niet precies weet wat je moet doen. Daarom biedt Sterk School een jaartraject voor startende leraren.

Herken jij dit ook?

• Je hebt het prima naar je zin met de leerlingen, maar je wordt vaak overvallen door de waan van de dag
  • Sommige leerlingen vertonen gedrag waar je moeite mee hebt
  • Je hebt ongetwijfeld een goede begeleider of coach op school, maar die heeft niet altijd voldoende tijd voor je
  • Perfectionisme is best wel een valkuil voor jou
  • Je hebt voortdurend te weinig tijd – voor je lessen, je administratie en al die andere dingen die je ook nog moet doen
  • Het kost je moeite om het overzicht te houden over het hele jaar
  • Soms loop je aan tegen de gang van zaken op de school als systeem
Jaartraject bij Sterke School

Met een jaartraject sta je het hele schooljaar sterk voor de klas

De gesprekssessies met Judith geven mij net dat steuntje in de rug om de moed niet op te geven tijdens moeilijke momenten in de klas. De waardevolle adviezen die ik krijg zijn direct toepasbaar en hebben effect. Judith houdt vertrouwen in jou ook als docent, als je dat zelf even niet hebt. Een aanrader!

Het jaartraject voor startende leraren bij Sterke School betekent een jaar lang coaching en praktijktips:

• Je bent het hele jaar verzekerd van steun en praktische hulp
  • Binnen een dag heb je antwoord op een vraag
  • Je weet precies wat jouw valkuilen en talenten zijn
  • Als je wilt krijg je een persoonlijke training op maat

En wat kost dat dan?

Een Jaartraject kost € 5.999,-

Dat is veel geld, maar je krijgt er ook veel voor:

• Minimaal veertig contactmomenten
  • Minimaal vijf lesbezoeken
  • Een PPA
  • Een of meer oefensessies met een trainingsacteur
  • Online trainingen op maat
  • Alles wat jij verder nog nodig hebt om Sterk voor de Klas te kunnen staan

Hoe ziet een jaartraject eruit?

• Na onze kennismaking stellen we jouw doelen vast
  • Met een PPA brengen we jouw talenten en valkuilen in kaart, zodat je inzicht krijgt in je eigen gedrag in de klas
  • We stellen een begeleidingsplan op
  • Ik kom langs voor lesbezoeken, waarbij jij steeds aangeeft waar ik naar moet kijken
  • Tussendoor kun je privétrainingen op maat volgen
  • Je mag oefenen op een trainingsacteur
  • Tussendoor mag je altijd aan de bel trekken voor advies of overleg
Jaartraject

Taylor stond al snel sterk voor de klas

Dit jaar ben ik begonnen als startend leerkracht. Pittige groep met veel leerlingen en ook nog eens een combinatieklas. Als snel hoorde ik dat er buitenschools een enorm goede coach was die (startende) leerkrachten begeleidt bij problemen waar zij tegenaan lopen in hun klas, maar ook veel aandacht besteed aan het met zelfvertrouwen en plezier voor de klas staan. Judith heeft mij ontzettend veel geleerd en het allerbelangrijkste is dat ik nu vol zelfvertrouwen en plezier een klas draaiende houd, wat ook bij de leerlingen zorgt voor meer lol in de klas.

Maak een nu afspraak voor een vrijblijvende kennismaking

Boekentips van Sterke School